Fabrica ,ce construieşte acum cisterne şi boghiuri, îşi va muta producţia in celălalte două fabrici deţinute de proprietarii americani în Turnu Severin şi Caracal. La sfârşitul lunii iunie, aproape 700 de muncitori, toţi specialişti calificaţi, vor fi trimişi în şomaj. Sergiu Pele, lider sindical “ Am vorbit cu conducerea acum o lună şi nu se punea problema închiderii fabricii. Sunt muncitori de peste 50 de ani, cu rate la bancă, va fi foarte greu, în condiţiile în care economia merge cum merge. Este posibil ca şi taxele puse de Traump sa ne afecteze”
Construiă în 1891, fabrica de vagoane a fost prima de acest gen din ţară. A supravieţuit celor două războaie mondiale şi naţionalizării, chiar şi anilor grei de după 1990. De altfel, toată producţia fabricii mergea la export. Mihaela Jude, inspector principal AJOFM “ Este cea mai mare disponibilizare din Arad de până acum. Muncitorii disponibilizaţi vor fi nevoiţi să se reprofileze”. Inchiderea fabricii e o lovitură grea şi pentru bugetul local. Călin Bibarţ, primar Arad “ Banii la buget vin mai ales din fonduri europene şi din impozitul pe salarii. De asta ţinem să oferim condiţii pentru crearea de locuri de muncă”
Dacă la început, fabrica se afla la periferia Aradului, odată cu dezvoltarea oraşului, ea a ajuns în centru. Se pare ca terenul atrage ca un magnet investitorii imobiliari, asa că, nu e exclus, ca în locul fabricii, care a funcţionat fără încetare timp de 130 de ani, să vedem răsărind, blocuri